Oferta

Koło dwumasowe to w opinii kierowców dość awaryjny element układu przeniesienia mocy. Koszta wymiany dwumasy na nową są niekiedy ogromne, dlatego niektórzy mechanicy sugerują wymianę na sztywne koło zamachowe. Istnieje jeszcze możliwość regeneracji dwumasy.

Na czym polega regeneracja koła dwumasowego? Regeneracja to nic innego jak wymiana wszystkich uszkodzonych elementów na nowe. Po wymianie części następuje zeszlifowanie powierzchni ciernej tak, aby wszelkie nierówności powstałe w wyniku pracy tarczy sprzęgłowej zniknęły. Na samym końcu następuje wyważenie koła.

Jakie są główne argumenty przemawiające za regeneracją koła dwumasowego? Przede wszystkim cena. W zależności od stopnia uszkodzeń, regeneracja dwumasy jest przeważnie dwukrotnie, a niekiedy nawet trzykrotnie niższa w porównaniu do zakupu nowej części. Cały układ przeniesienia mocy jest wykonany z solidnych materiałów, których uszkodzenie graniczy z cudem. Właśnie dlatego profesjonalnie wykonana regeneracja sprzęgła potrafi przywrócić dwumasę do stanu 100% używalności tak, jak zaraz po zakupie.

Niestety sam zabieg regeneracji sprzęgła jest mało popularny w Polsce. Istnieje zaledwie garść warsztatów, które potrafią sprawnie przeprowadzić ten zabieg. Wiąże się to ze sporymi kosztami zakupu i eksploatacji maszyny do regeneracji kół dwumasowych. Korzystajmy tylko i wyłącznie z takich warsztatów, które są w stanie zapewnić nam jak najdłuższy okres gwarancyjny. Pamiętajmy, że sprawnie przeprowadzona regeneracja dwumasy pozwoli nam zaoszczędzić wiele pieniędzy związanych z zakupem nowej części. Strzeżmy się przed kupnem używanych elementów układu przeniesienia mocy, gdyż nie znając ich właściwego pochodzenie możemy niekiedy uszkodzić silnik bądź skrzynię biegów. 

Drgania emitowane podczas pracy diesla powodują szybkie zużycie skrzyni biegów i znacznie obniżają komfort jazdy.

Pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów montowane jest tzw. koło dwumasowe, które niweluje problem drgań wydobywających się z wału korbowego.

Podzespoły koła dwumasowego to sprężyny, ślizgi, amortyzatory, odboje i łożyska, które mają zadanie wytłumienia nierównej pracy wału korbowego.

Poprzez wymianę wszystkich uszkodzonych i zużytych części koła dokonujemy regeneracji, a następnie szlifu powierzchni ciernej i wyważenie. Takie koło dwumasowe jest pełnowartościowym i nie odbiega oryginałowi pod względem jakości .

Lepiej zregenerować oryginalne koło dwumasowe niż kupić tańszą podróbkę pod warunkiem, że zostanie to dokonane w warsztatach wyspecjalizowanych posiadających odpowiednie doświadczenie i materiały.

© Wszelkie prawa zastrzezone
2014 www.kolo-dwumasowe.pl

Realizacja: strony www